Ogräs, sniglar och potatis på väg upp

Kolonilotten är en sorglig historia. Gräset mellan pallkragarna hade växt sig så högt att jag fick ta till häcksaxen för att klippa det. Men nu kommer det väl att se ok ut någon vecka i alla fall.

image

Lite potatisblast har vågat sig upp men jag inser nu att jag borde planterat mycket mer. Har två iordninggrävda partier som jag egentligen skulle använt till sockerärtorna men sniglarna kommer ha fest eftersom det inte ens finns en kant som hindrar dem.
Sockerärtorna får istället bo där rucolan var påtänkt. Sniglarna har jämnat rucolan jämns med marken men konstigt nog lämnat salladssorten intill. Märkligt. Sockerärtorna har jag förodlat hemma.

image

3 comments

  1. Det liknar litet grand av hur vi har det i vår egen trädgård! Du får försöka trösta dig med att detta är en del av livet och det håller dig igång och engagerad, hehe. Kram/Macilane

  2. Jag har blivit av med lite sallad till nån objuden gäst i landen jag också, om det är till nån tröst. <:-) Tror det är sniglar som är de skyldiga här också, fast inte av sorten mördar-.

    Ett par bekanta flyttade förresten i vintras från en villa till en annan, en sträcka på kanske 300 meter fågelvägen. Och från noll mördarsniglar i trädgården till tusentals!!! Hua…

    Rådande väderlek är väl knappast optimal för chiliplantor, men på grund av alla bladlössen som kom på dem så är de flesta utkastade i trädgården nu. En och annan nyckelpiga har faktiskt hittat dem, men ännu så länge leder lössen stort. Trots det så ser inte plantorna allt för ledsna ut, och nu börjar det komma en och annan mogen frukt också. Och massor av kart! 🙂

Kommentera

