Att laga mat för en

Jag är inte bra på att laga mat till enbart mig själv. Kollegorna brukar småle när jag för fjärde dagen i rad har med mig samma sak rätt i matlådan. Jag har föreslagit matlådebyte men ingen har hittills nappat 😛

Det har varit klent med min lust att laga mat den här veckan. Hantverkaren jobbar till och med på lördagar så det känns som om jag aldrig har lägenheten för mig själv. Dessutom är det så jäkla smutsigt överallt. Varje dag ligger det ett nytt lager byggdamm över hela köket.

Söndag- det råder åter ett lugn över mina  kvadratmetrar. Nu har jag passat på att fixa rotsakssoppa och föga förvånande blev det ca 5 portioner. Just soppa är extra trixigt att göra lite av och det funkar inte bra att frysa in. Får lätt en blaskig konsistens när den tinas upp.

Jag hade ett blomkålshuvud som såg ut att behöva ett ingripande. Blomkålen verkade passa ihop med ett halvkilo jordärtskockor som jag haft dåligt samvete för ett tag. Ett  par potatisar och några morötter fick följa med ner i kastrullen och vips så har jag nu massor med soppa!

Kommentera

