Badrummet är färdigt!

Badrumsrenoveringen har gått i stort sett smärtfritt den här gången. Vattenskadan år 2012 fick mig ju att anta en viss tveksamhet inför hantverkarsläktet.

Innan hantverkarna körde igång såg det ut så här:

   
 Badrummet var i originalskick. Radhuslängan byggdes i början av 80-talet. Våtrumstapet och plastmatta är inte vackert men det var verkligen inte utseendet som fick mig att lägga ut nästan 130 000 spänn på renovering.

Tapeten hade börjat släppa och sedan flera månader funkade inte kranen till badkaret och handfatet. Jag insåg att det var lika bra att få eländet fixat innan ROT-avdraget ska sänkas.

Och så här blev det:  

   
Just nu är allt förskräckligt vitt men den röda badrumsmattan och färgglada handdukar kommer att liva upp. Så här i efterhand önskar jag att jag vågat ta ut svängarna lite med glasmosaiken bakom badkarsväggen. Det hade också varit snyggare om hela underskåpet varit rött, men det gick inte att beställa.

4 comments

  1. Det är bara att gratulera!! Jag har hört andra radhusvänner poängtera litet skämtsamt med allvar i rösten att de två viktigaste rummen i radhuset är köket och badrummet. Det var nog vad jag också tyckte på den tiden vi var radhusboende.

  2. Men det blev ju jättefint! Nu ska jag försöka låta bli att vara avundsjuk och förtränga VÅRT badrum med våtrumstapet, våtrumsmatta och möbler från 80-talet. 😉

  3. Fint blev det, men kostade det 130 000??? 8-X Nästa år ska vi ge oss i kast med vår toalett, vars renovering vi har skjutit upp gång på gång sedan 2009… Jag fasar… :-/

Kommentera

