Trädgårdslycka

Så här i början av trädgårdssäsongen känns allting roligt. Igår krattade jag löv och fixade med komposten och det var så kul! Det hade säkert att göra med det fina vädret också.

Min befintliga kompost svämmar över och jag har varit urdålig på att  klippa isär exempelvis tomatplantor och grenar från vinbärsbuskar. Då tar det naturligtvis evigheter för mikroorganismerna att bryta ner materialet. Nu ställde jag upp en ny trådkompost och jobbade hårt med sekatören. Det har gett mig årets första odlingsskada. Högerhanden går knappt att räta ut! 

 

Vårblommorna är fantastiska!

  

Den nya komposten är redan halvfull men väldigt löst packad

 

Kommentera

