Ovälkommet besök

Inte sjutton kunde jag väl tro att jag skulle få problem med rådjur här i radhusområdet- men imorse promenerade en rackare förbi och böjde sig ner för att ta en tugga av tulpanerna närmast gångvägen. Jag kastade mig ut och jagade bort odjuret. Lite senare upptäckte jag att flera av tulpanerna närmare husväggen var avknipsade.

Jag blir så ledsen eftersom det är så fullkomligt onödigt. Det finns massor med friskt och gott gräs i skogen. Ge fan i mina dyra och omhuldade tulpaner!!

Tröstar mig med en god utomhuslunch.

Kommentera

